דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיטת Fraction Flow Reserve חוסכת צנטורים מיוחדים 

מאת    [ 30/09/2009 ]

מילים במאמר: 336   [ נצפה 2056 פעמים ]

טכנולוגיה חדשה תסייע לחסוך צנתורים מיותרים

טכניקה אמריקאית שנמצאת בפיתוח, מסייעת לקרדיולוגים לגלות עד כמה העורק באמת חסום - והאם נדרשת התערבות פולשנית כדי לפתוח אותו, או שניתן להסתפק בטיפול תרופתי.

האם ייתכן שהרופאים מבצעים יותר מידי צנתורים? מחקר חדש שפורסם בכתב העת הרפואי "New England Journal of Medicine" מגלה כי מדידה יסודית של זרימת הדם בכלי הדם של הלב עשויה לתרום לאבחון מדוייק יותר, לתוצאות טיפול טובות יותר ואפילו עשויה להציל חיים.

המחקר בא להעריך את היתרונות של כלי אבחוני חדשני, המודד את זרימת הדם בוורידים ובעורקים, ובעזרתו ניתן לקבוע אם צנתור הוא אכן דרך הטיפול היעילה והטובה ביותר.

"לא רק שתוצאות הטיפולים הרפואיים היו טובות יותר - אלא שגם עלויות הטיפולים הצטמצמו", סיפר ד"ר וויליאם פירון, חוקר בכיר במחלה הקרדיו-וסקולרית בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת סטנפורד בקליפורניה, שבה נערך המחקר. "כבר עכשיו אנחנו מספקים תמיכה לקרדיולוגים בנוגע ליישום השיטה החדשה".

המחקר, שנערך בשיתוף עם פרופ' ניקו פילס, קרדיולוג מבית החולים קטרינה שבהולנד, מציע לא להסתמך באופן בלעדי צילומי רנטגן של כלי הדם כדי לקבוע איזה מכלי הדם זקוק לצנתור. "במקרים רבים הקרדיולוג יצנתר כל כלי דם שנראה צר בצילום הרנטגן", אומר פירון, "הבעיה היא שלא תמיד אפשר לדעת בוודאות מצילום הרנטגן אם הצנתור באמת נחוץ".

השיטה החדשנית מכונה FFR (כלומר Fraction Flow Reserve), והיא כוללת החדרה של סיב מיוחד לעורק שהרופאים חושדים שהוא מוצר או חסום.

באמצעות המכשיר, הרופא מודד את לחץ הדם וקצב זרימתו - וכך יכול לקבל מידע מדוייק יותר, ולהחליט בוודאות האם זרימת הדם הקלושה אכן מסכנת את חיי המטופל ויש לצנתר אותו, או שתרופות להרחבת כלי הדם יהוו טיפול נכון וטוב יותר.

"אלו ממצאים חשובים מאוד המשלבים מדידה של זרימת הדם ביחד עם צילום רנטגן", הדגיש ד"ר מורטון קרן, מנהל שותף של מחלקת קרדיולוגיה באוניברסיטת קליפורניה-אירווין. "צנתורים מיותרים עלול לחשוף את החולים לסיבוכים ולגרום להיווצרות קרישי דם, התקפי לב וצורך בניתוחים חוזרים".

על פי נתונים של איגוד הלב האמריקני (AHA), בכל שנה מתבצעות בארה"ב יותר מ 1.2 מיליון פרוצדורות כירורגיות לפתיחת כלי דם חסומים. הצרויות כלי הדם נגרמת בין היתר בעקבות העלייה בשכיחות מקרי טרשת העורקים בקרב האוכלוסייה.

27/1/2009
שחל טלרפואה - רפואת העתיד פועלת כבר היום, בעשרות אלפי בתים בישראל

עשרות אלפי המנויים של שחל מצוידים במכשור טלרפואי מהמתקדמים בעולם, ההופך את האבחון מהבית לפשוט וידידותי. האמצעים הטכנולוגים העומדים היום לרשות הטלרפואה מאפשרים לצוות הרפואי מעקב שוטף אחרי מצבו של המנוי, בארץ או בעולם.
התקף לב | מחלות לב



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב